17 september 2013

Kandidaat nr 101 ESTER VALDVEE

Sündinud: 1954. aastal Viljandis
Elukoht: Albu küla, olen Albu kandis elanud 1970. aastast
Haridus: Aravete 8-kl Kool, Tapa Keskkool, Eesti Põllumajanduse Akadeemia, kus omandasin metsamajanduse inseneri eriala
Töökogemus: kuni 1985. aastani töötasin Tammsaare metskonnas erinevatel ametikohtadel: raamatupidaja, metsatehnik ja abimetsaülem. Seejärel töötasin ligemale 16 aastat (1985 – 2000) Albu vallamajas – algul külanõukogu sekretärina ning 1993.aastast vallasekrtärina. Alates 2001.aastast on mu töökoht Jänedal põllumajandusministeeriumi hallatavas Maamajanduse Infokeskuses (endine Jäneda Õppe- ja Nõuandekeskus). Ametilt olen maaelu- ja kalandusvõrgustiku osakonna juhtivspetsialist.
Tööalaselt olen end pidevalt täiendanud: valla- ja linnasekretäride koolitus, avalik haldus, majandusõigus, riigihangete korraldamine, asjaajamine,   projektijuhtimine, strateegiline planeerimine jne.
Vallavolikokku olen kuulunud aastast 2002.

Kuigi elutee on mind viinud tööle Jänedal, olen oma elupaigas ja mõtetes jäänud ikka truuks koduvallale. Eks ole minu praegune töögi maaeluvõrgustikus Eesti maaelu edendamine kõiki huvigruppe kaasates.

Põhitöö kõrvalt olen jäänud hinge ja südamega looduseinimeseks ja läbinud mitmeid looduse tundmise ja vahendamise kursusi. Kuulun Eesti Ornitoloogiaühingusse ja Eesti Orhideekaitse Klubisse, viimast olen juba kuus aastat ka eestvedanud. Oma loodusearmastust ja teadmisi olen jõudumööda rakendanud looduskaitses (füüsilisest isikust ettevõtjana teinud kaitsealuste taimede seiret ja inventuure  ning kaitsealade kaitsekorralduskavasid ja pärandkultuuri inventuuri Albu vallas) ning jaganud oma teadmisi loodusest ka teistega tehes loodusmatku ning linnulaulukoolitusi. Ikka olen seda tehes püüdnud põhitähelepanu pöörata oma kodukandi pärandi talletamisele ja inimeste, eriti noorte ja laste looduse-alasele harimisele. Volikogu liikmena olen alati suurt tähelepanu juhtinud nii sellele, et kaitstud oleks loodusobjektid ja kooslused, aga alati tähelepanu pööranud ka sellele, et inimest sealjuures ära ei unustataks. Loodusarmastus on viinud mind äratundmisele, et nii nagu looduses peab valitsema tasakaal, nii peab see olema ka ühiskonnas ning inimeste juhtimises. Nii ei karda ma ka vallavolikogus opositsiooni (vähemusse) kuuludes tuua välja otsuste erinevaid tahke ning mõjusid.

Usun, et mind aitab valla juhtimisse tasakaalustatuse toomisel ka minu perekogemus. Olles juba 38 aastat abielus ning üles kasvatanud kolm poega, on kompromisse teha ning lahendusi leida tulnud ohtralt. Mul on hea meel, et ka minu lastest ja lastelastest – neid on praeguseks juba 6 –  on kasvanud üksteist, loodust ja kodumaad väärtustavad inimesed.

Elu ei ole projekt ja elu kõige suuremad väärtused ei ole rahas mõõdetavad.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar