02 jaanuar 2014

Diana Kuusemaa vastukiri, mis esitati 21.11.2013 volikogule suuliselt.

Albu valla sotsiaal- ja lastekaitsespetsialist Diana Kuusemaa  pöördus Vallavolikogu poole 2013 oktoobris seoses tekkinud suhtlus probleemidega. Kahjuks jäi sellel korral Diana volikogusse kutsumata, ning vallavanem Kalju Kertsmik kandis vastuse pöördumisele ette suuliselt. Meie valimisliidu Ühtlane Areng liikmed püüdsid teha märkmeid esitatud teemadest. Need teemad edastati ka Diana Kuusemaale, kes otsustas omal initsiatiivil veelkord antud teema volikogu ette tuua. 

KIITMINE- Ma ei kiida ennast, ma lihtsalt leian, et ma olen oma tööd hästi teinud. Ja ka Kalju on mulle seda varem öelnud. Tulemusliku ja hea töö eest sain ka preemiat 2012. a lõpus.
2013. KEVAD- Minu plaanid olid minna USAsse õppima ja tööle ning rääkisin sellest ka vallavanemale. Esitasin tõepoolest lahkumisavalduse, kuid kuna sain 2 nädalat enne ära lendu teada oma ema raskest haigusest, siis ei otsustasin, et jään oma ema kõrvale. Vallast tehti mulle ettepanek, et nad võtavad mu tööle tagasi. Ma olin nõus. Ja ma olen tänulik, et nad mulle selle võimaluse andsid. Kuna ema seisund oli vahepeal väga kriitiline ja me pidime palju aega arstide vahet käima, siis viibisin haigus ja hoolduslehel.
ESTER- Süüdistava telefonikõne sain Kaljult, kui viibisin emaga keemiaravis. Hiljem olukord lahenes ja Kalju lubas telefonis Ester Valdveele, et vabandab mu ees. Ta ei teinud seda.
EELARVE- minu eelarve täitumus 31.augusti seisuga oli 45,21%  Kui on midagi öelda selle kohta, et ma ei teinud oma tööd hästi, siis ma võin öelda, et jälgisin alati ka eelarvet, et oleks vahendeid mille eest maksta.
Huvihariduse toetusi maksab välja raamatupidaja- arutasime enne raamatupidaja ja vallasekretäriga, kas on võimalik antud määruse järgi toetust maksta - leidsime, et on.  Ka eelarves oli selle jaoks raha.
Huviharidus puudutab üleüldse hariduse valdkonda ja sellega peaks tegelema noorsoo- ja haridusspetsialist.
PUHKUSEPÄEVAD- Vallasekretäriga oli räägitud, et esitan puhkusepäevad tagant järgi, sest vastavalt keemiaravitsüklile pidin Tallinnas olema 1-3 päeva. Rääkisime sellest ka Kalju Kertsmiku kabinetis hiljem, kui lahkhelid tekkisid ja ma arvasin, et see küsimus sai siis vastuse.
MAAVALITSUS- Meil käis maavalitsuse kontroll, kes kontrollis lastekaitse pabereid – hiljem tuli märgukiri, kus olid kirjas puudused, mida ma koheselt ka täitma hakkasin. Inge Mihkelsaar ise ütles, et need ei ole minu tegemata tööd, vaid neid asju oleks pidanud hakkama tegema siis, kui lapsed peredest ära võeti. Dokumente ei olnud- puudu olid kõik juhtumiplaanid, tegevuskavad, arengukavad, kodukülastusaktid jne. Lugesin läbi kohtumaterjalid ja tegin tagantjärgi lastekaitsetööd, mida oleks pidanud tegema eelmised töötajad. Ma käisingi õhtuti perede juures- võtsin allkirju, panime paika plaane. Koostasin igale lapsele eraldi kausta nagu olema pidi. Minu töö valmis ennetähtaegselt. Dokumentide koopiaid maavalitsusse saates, ei pannud ma juurde kaaskirja, vaid ainult koopiad. Hiljem maavalitsusest kirjutati ning ma vabandasin, et kaaskirja juures ei olnud, samas vajalikud dokumendid jõudsid sinna õigeaegselt.
Millal pidi valmis olema: 27. veebruar.
Inge Mihkelsaar sai kätte: 23. jaanuar
Kaaskiri: 5. märts
HOOLDUTÖÖTAJA: Vallavanemaga oleme rääkinud hooldustöötajast, et seda oleks vallas vaja. Olen printinud välja ka naabervalla hooldustöötaja ametijuhendi ja käinud Katre Mägi juures sellel teemal vestlemas, samuti istusime koos Marika Tuhermiga ja rääkisime, mis võiks olla konkreetsed ülesanded koduhooldustöötajal. Otsest kuupäeva, millal see asi valmima pidanuks, ei olnud. Samuti ei olnud juttu ametijuhendi koostamisest, vaid sellest, et sellist inimest on vaja. Ja seda, et ma sellega tegelesin saavad tõestada nii Marika Tuherm kui ka Katre Mägi.
PUUETEGA LASTE PROBLEEM- Olen pakkunud lahendusi puudega lastega peredele- aidates koostada rehabilitatsiooniplaane, viies lapsi arsti juurde, aidates otsida vajalikke raviteenuseid. Ma leian, et abi ei ole üksnes toetuste maksmine.
TOIDUABI- Me rääkisime toiduabi jagamisest. Ma tunnistasin, et ma tegin selle jagamisel ka vigu, kuid kuna ei ole täpseid kriteeriume, mille järgi jagada, siis andsin kõikidele kes kohale tulid. Mõned inimesed ei saanud tulla ja helistasid ja ma viisin selle neile. Jah kindlasti oli ka inimesi, kes ilma jäid, kuid ma  leian et mul ei ole võimalik käia ukse tagant ukse taha ja küsida kas said. Eelisjärjekorras said suurpered ja toimetulekuraskustest perekonnad.
Rääkisin ka seda, et tulevikus, kui see peaks veel omavalitsuste jagada jääma, siis koostan kindlad nimekirjad, kes ja kui palju saavad. Ma tunnistan, et toiduabi jagamine ei läinud nagu plaanitult. Kogused olid meeletult suured ning ma andsin endast parima. Ma õppisin sellest ja olen järgmisel korral targem.
TOETUS VALLATÖÖTAJATELT- Küsisin isiklikult ühelt vallatöötajalt ja temaga ei ole minust räägitud ja minu kohta hinnangut ei ole ta andnud. Helve ja Riina toetus mul on ja nende arvates tegin ma oma tööd hästi. Nad on nõus selle koha pealt ka sõna võtma kui vaja.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar